تعمیرات تلویزیون LED سونی

  • 0
تعمیرات تلویزیون ال ای دی سونی

تعمیرات تلویزیون LED سونی

عیب یابی و تعمیرات تلویزیون LED سونی

اگر مطالب مختلف این وب سایت را مطالعه کرده  باشیدبا مطالبی در مورد تلویزیون مواجه شده اید. همان طور که میدانید تلویزیون از پر استفاده ترین دستگاه هایی است که تا کنون بشر داشته است. ما با استفاده از تلویزیون توانسته ایم به تمام احوالات کشورهای مختلف و دنیا باخبر شویم ، به غیر از این مسئله به غیر از این مسئله می توانیم اوقات فراغت خود را با تماشای برنامه های مورد علاقه ی خود پر کنیم و حتی برنامه های آموزی خوب و وفیدی را نیز ببینیم. به همین دلیل و بر اساس عادتی که همه ما به وجود تلویزیون داریم نبود این دستگاه در خانه بسیار بد جلوه می کند و دقیقا برای همین موضوع وقنی تلویزیون دچار خرابی می شود معمولا خواهان درست شدن هرچه سریعتر آن ها هستیم.

تلویزیون هم مانند هر دستگاه الکترونیکی دچار خرابی و مشکلاتی می شود که این مشکلات ربطی به برند و یا مدل ندارد، در ادامه به برخی از مهمترین مشکلات و خرابی تلویزیون ها می پردازیم.

۱ – تلویزیون روشن نمی شود.

مشکل روشن نشد دستگاه های الکترونیکی معمولا از برد پاور آن ها بوده که خرابی برد پاور باعث می شود که بخش های مختلف یک دستگاه ( در اینجا تلویزیون ) برق مورد نیاز خود را دریافت نکنند و نتیجه این که تلویزیون خاموش خواهد بود. هر بخش در تلویزیون یعنی پنل – برد اصلی یا همان مین برد و … نیازمند ولتاژ خاص کاری می باشند که بخش برد پاور این مورد را تامین می کند.وقتی که برد پاور نتواند فقط حتی یک بخش را تامین کند نتیجه این که دستگاه خاموش خواهد بود. شاید شده باشد که تلویزیون ها پیش یک تکنسین برده اید و شنیده اید که میگویند برد مین تلویزیون خراب شده است. درست است که در آن لحظه مین برد است که خراب شده ولی تا ۹۵ درصد مین برد خود به خود خراب نمی شود و خرابی مین برد و یا بخش های دیگر دلیلش بردپاور است و وقتی بردپاور خراب شود به مین برد آسیب خواهد زد و در نتیجه برد اصلی نیز خراب خواهد شد.

۲ – تلویزیون بعد زا کارکردن و  خاموش شدن توسط کاربر بعد از گذشت حود ۱ ساعت  روشن نمی شود و باید چندین بار کلید پاور زده شود تا روشن شود.

دلیل این مشکل نیز به برد پاور بر می گردد.خرابی برد پاور فقط به خاموشی مطلق محدود نیست و در برخی موارد قطعه ای در این بخش اصطلاحا نیم سوز شده است که دلیل گاه و بی گاه روشن و یا خاموش شدن دستگاه نیز همین است. در برخی موارد هم نیز اصطلاحا می گویند که قطعاتی در برد پاور نیم سوز شده است. این مورد نیز در مورد خازن ها – و دیودها بیشتر اتفاق می افتدکه قطعه نه کاملا خراب است و نه سالم ودر حالتی گاه سالم  و گاه خراب قرار دارد واین دلیل باعث بروز مشکلی می شود که نتیقجه دستگاه شما گاه روشن شده و گاه نیز خاموش است.

۳ – تصویر تلویزیون کدر شده است و یا نصف تصویر کدر است.

این مورد خرابی در هر دو مدل تلویزیون یعنی LCD و LED اتفاق می افتد که البته در تلویزیون های LCD بیشتر مشاهده شده است.بهتر است بدانید که صفحه تلویزیون ها و  یا همان پنل که شما تصویر را در  آن مشاهده می کنیداین تصاویر توسط نقاط ریزی به نام پیکسل ها ایجاد میشود که پیکسل ها نور بسیرار ضعیفی مانند هاله از خود انتشار می دهند و قادر نیستند نوری در محدوده ی دید ماه را ایجاد کنند ، خب شاید برای شما سوال باشد که  پس چگونه ماتصاویر  را با کیفیت بالایی مشاهده می کنیم  و بسیار شفاف. نوری قوی که پنل تلویزیون ارائه می دهد و شما مشاهده می کنید توسط سیستمی به نام بکلایت ایجاد میشود که این بکلایت در تلویزیون های ال سی دی توسط لامپ های فلورسنت و مدار های ولتاژ و در تلویزیون های ال ای دی توسط لامپ های LED تامین می شود.وقتی تعدادی از این لامپ ها بسوزد و یا مدار های ولتاژ ضعیف شود نمی تواند نور کاملی را ارائه دهد ونتیجه این که تصویر کدر خواهد شد زیرا همان طور که گفته شد تصویر پنل که توسط پیکسل ها ایجاد می شود بسیار کم نور و خارج از دید است.. اگر مشاهده شود که صفحه کلا تاریک است و فقط صدای تلویزیون پخش می شود دلیل براین موضوع است که سیستم بکلایت کلا سوخته است.

این موارد که در بالا به آن ها شاشاره شد از جمله مواردی است که در مورد خرابی تلویزیون ها بسار شایع است ، این درحالی است که تلویزیون ها مشکلات بسیار بیشتری دارد و خرابی های گوناگونی برای آن ها به وجود می آید. مرکزتعمیرات سونی یکی از مراکز قوی در زمینه عیب یابی و تعمیرات تخصصی تلویزوین است که می توانید در صورت خرابی تلویزیون خود می توانید با این مرکز تماس بگیرید.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس : لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹