تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ سونی

تعمیرات کامپیوتر و لپ تاپ سونی

امروزه کامپیوترها از پراستفاده ترین دستگاه ها هستند و  بهتر است بدانید که پیشرفت کامپیوترها به حدی رسیده است که حتی خیلی ها نگران این موضوع هستند که در مسائل کاری و اجرایی جای انسان را بگیرند و این موضوعات نشان از پیشرفتگی و قدرت کامپیوترها است. هرچند مدل ها و تعداد کامپیوترها بسیرا فراوان است و برای هر کاری کامپیوتری مخصوص مجود دارد ولی با این حال کلا کامپیوترهای که به صورت عادی در بین مردم مورد استفاده قرار می گیرند به دو گروه لپ تاپ و pc یا همان کامپیوترهای رومیزی تقسیم می شوند. کامپیوترهای رومیزی را برای کراهای گرافیکی و طراحی با قدرت های بالا مورد استفاده قررار می دهند و به صورت کلی بهتر است بدانید که دو نوع کامپیوتر یکی لپ تاپ و دیگری pc اگر داشته باشیم آن هم با مشخصات سخت افزاری یکسان ولی باز هم یک pc نسبت ه یک لپ تاپ عمل کردی بهتر و سریع تر دارد. این موضوع دلایل مخصوص خود را دارد که در این مقاله به ان پرداخته نمی شود و  خارج از مبحث و هدف این نوشته است.

کامپیوترها  توسط شرکت های بزرگ و قدرتمندی طراحی و ساخته می شود و  از ان جایی که یک کامپیوتر از اجزای مختلفی تشکیل شده است شرکت های متفاوتی قطعات متفاوتی را تولید می کنند که به عنوان مثال شرکتی به نام asus در تولید مادر برد ها شهرت دارد – شرکت هیتاچی و سامسونگ و همچنین وسترن دیجیتال در تولید هارد دیسک ها و شرکت soltrix در تولید کارتهای صوتی بسیار شناخته شده ست که شما بنابرنیا و انتظاری که از کامپیوتر خود دارید می توانید قطعه ی مورد نظر خود را تهیه کنید ، به عنوان مثال همه مادربردهایی که خریداری می کنید دارای خروجی صدا هستند ولی ببا کیفیت عادی ولی اگر شما سروکارتان با موزیک و فایل های صوتی و موزیک سازی می باشد می بایست یک کارت صوتی قدرتمند تهیه کنید.

کامپیوترهای pc کاربردهای خاص خود را دارند و بسیار کامل هستنذد ولی مشکلی که برای استفاده زا pc وجود دارد این است که قابل حمل نیستند و باتوجه به مسائل کاری امروز که در همه جا حتی در حین مسافرت نیاز به رایانه داریم باید گفت که باید از یک کامپیوتر قابل حمل و سبک استفاده کنیم که در این باره کامپیوترهای لپ تاپ این مشکل را حل کرده اند. از  زمانی که لپ تاپ ها وارد عرصه ی زندگی انسان ها شدند تا به امروز پیشرفت های بسیاری کرده اند و ما امروزه شاهد لپ تاپ های بسیار قدرتمند و در حین حال با حجم کم و کوچک و سبک هستیم.

آموزش تعمیرات لپ تاپ سونی

در این میان کمپانی نام آشنای سونی نیز یکی از شرکت های بزرگ در زمینه تولید کامپیوترهای پیشرفته است که لپ تاپ های سونی نیز بسیار معروف و مورد استفاده هستند که از کیفیت و قدرت سخت افزاری بسیار زیادی برخوردارند. برای کمک به شما عزیزان برای رفع مشکلات ساده تر در ادامه چندین راه حل و نمونه مشکلات کامپیوترها را آورده ایم که بهتر است بدانید در مدل های لپ تاپ و یا pc نوع ایرادات تقریبا و تا ۸۰ درصد یکی مب اشد و تنها تفاوت این است که شما اگر مهارت در بازکردن کامپیوترها و تعیمرات آن ها خصوصا لپ تاپ ها ندارید بهتر است این کار را به دست افراد متخصص بسپارید.

و اما خرابی و مشکلات کاپیوترها

بعد از فشردن دکمه پاور کامپیوتر روشن نمی شود.

بررسي كنيد آيا سيم برق متصل است؟ آيا سر ديگر سيم برق متصل شده است؟ سوييچي كه در پشت كامپيوترتان وجود دارد چك كنيد. از اتصال صحيح منبع تغذيه به مادربرد اطمينان حاصل كنيد. كابل برق فلاپي را چك كنيد. اگر هيچ يك از اين كارها نتيجه نداد در مرحله بعد هر چيزي را كه به مادربرد متصل است به غير از كابل برق، سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را جدا كنيد. اگر باز هم سيستم بالا نمي آيد يك يا دو قطعه از سيستم شما معيوب است. در اين مورد به احتمال زياد مادربرد يا منبع تغذيه Case شما اشكال دارد.

سیستم روشن می شود ولی صدای بوق سلامت ( تک بوق قبل ازبالا آمدن ) شنیده نشده و سیستم هم بالا نمی آید .

ابتدا همه اتصالات را چك كنيد و دوباره امتحان كنيد. در صورتي كه اين عمل مؤثر نبود، بهترين كار اين است كه مانند بالا همه چيز را به غير از سيم دكمه power، كارت گرافيك، حافظه RAM و CPU را از مادربرد جدا كرده و دوباره امتحان كنيد.

اگر كامپيوتر به خوبي شروع به كار كرد كامپيوتر را خاموش كنيد و هر بار يك قطعه را متصل كرده و سپس كامپيوتر را روشن كنيد تا جايي كه مشكل را پيدا كنيد ولي اگر كامپيوتر اصلا‎‎ً روشن نشد احتمالاً يك يا چند قطعه معيوب داريد(CPU ،RAM، مادربرد و منبع تغذيه).

کامپیوتر روشن می شود و صدای بوق ممتد می زند و  گاه بالا می آید وگاهی بالا نمی آید.

ببينيد آيا حافظه RAM شما بدرستي نصب شده است اگر لازم است آن را بيرون آوريد و دوباره جا بزنيد.

سيستم روشن مي شود يك سري بوقهاي سريع مي زند، بالا نمي آيد.

ببينيد آيا كارت گرافيك به درستي روي اسلات AGP نشسته است يا خير.اگر مقدار كمي از كارت گرافيك خارج از اسلات AGP باشد سيستم بالا نمي آيد.

چند مشكل ديگر هم وجود دارد كه بوسيله اين بوقها شناسايي مي شود اما دو مورد بالا معمول ترين موارد هستند.

اگر سيستم بالا مي آيد ولي مشكلاتي را مشاهده مي كنيد در اين جا دو مشكل عمده ذكر مي شود. كامپيوتر شما در هنگام نصب سيستم عامل بارها از حركت باز مي ايستد علت آن مي تواند گرماي CPU باشد بخصوص CPU هاي شركت AMD يا CPU هاي قديمي تر شركت INTEL. چك كنيد آيا فن CPUبخوبي عمل مي كند و چك كنيد آيا هيت سينك (قطعه آلومينيومي كه روي CPU نصب شده و معمولاً رنگ سياه دارد) بخوبي نصب شده است و با سطح CPU كاملاً موازي است. مطمئن شويد از هيت سينكي استفاده مي كنيد كه ساخت سازنده CPU شماست. هيت سينك اگر درست نصب شود بيش از آنچه نياز است خنك كاري انجام مي دهد.

 

مشكلات زيادي درسيستم عامل همراه با صفحات آبي كه ظاهر مي شود

خطاهايي كه در هنگام كپي كردن فايل هاي Set up بوجود مي آيند بخصوص در ويندوز ۲۰۰۰ و XP، به احتمال زياد نشانه وجود مشكل در حافظه RAM شماست. اين امكان هم وجود دارد كه مشكل از هارد ديسك شما باشد اگر خطاها همراه با صفحات آبي است كه در آنها Page Fault ديده مي شود يقيناً مشكل از حافظه RAM شماست.

همان طور که گفته شد این مشکلات دقیقا در مورد لپ تاپ ها هم صدق می کند ولی اگر کامپیوتر شما pc باشد و کمی هم مهارت در اسمبل سیستم داشته باشید می توانید با چک کردن موارد بالا مشکل را حل کنید ولی در مورد لپ تاپ ها تا زمانی که یک تعمیرکار حرفه ای لپ تاپ نیستید به هیچ عنوان خودتان دست به کار نشده ولپ تاپ را باز نکنید زیرا ساختار لپ تاپ با ساختار یک کامپیوتر pc کلا متفاوت است.

تعمیرات تمامی مدل های لپ تاپ های سونی از جمله سری وایو در مرکز تعمیراتسونی انجام می شود.

تلفن تماس : ۰۲۱۶۶۹۳۵۹۲۱

آدرس : تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹