تعمیرات دوربین عکاسی سونی

  • -
تعمیرات دوربین عکاسی سونی

تعمیرات دوربین عکاسی سونی

عیب یابی و تعمیرات دوربین عکاسی و فیلم برداری

دوربین ها از جمله ابزارها و دستگاه هایی هستند که ما برای ثبت خارذات خود از آن ها استفاده می کنیم .دوربین خود از گذشته تا کنون سیر تحول بسیار طولانی داشته است که همه ما اگر کمی در مورد آن تحقیق کنیم در اینترنت می توانیم به تمام مراحل و دورانی که این دستگاه شگفا انگیز گذرانده است اطلاعات پیدا کنیم.

از زمان اختراع دوربین این دستگاه تغییرات بسیاری کرده است و امروزه ما شاهد دوربین های بسیار قدرتمند با کیفیت تصاویر بالایی هستیم که می توانیم تصاویر خاطره انگیزمان را با کیفیت هرچه بهتر ثبت کنیم.در ادامه می خواهیم در مورد مشکلات و خرابی هایی صحبت کنیم که برای دوربین های عکاسی به وجود می آید ، دقتی کنید که در اینجا مورد بحث ما دوربین های عکاسی است.

مشکلات و خرابی دوربین های عکاسی بنابر ساختاری که دارند نیز باهم متفاوت است ، مثلا خرابی و نوع خرابی یکی از مدل های دوربن عکاسی سونی با مدل دیگر همین برند قطعا تفاوت دارد زیار شاید ساختار پایه ای ان ها خراب بوده باشد ولی در قابلیت تفاوت های زیادی دارد و همین تفاوت باعث شده  که قطعات و اجزای ان ها باهم فرق داشته باشد. در ادامه به خرابی ها و مشکلات هرکدام از دوربین ها پرداخته می شود و توجه کنید که این نوع خرابی ها مختص یک مدل خاص نیست وحتی برندهای دیگردوربین ها نیز ممکن است به این مشکلات مواجه شوند.

۱ – گیرکردن لنز متجرک دوربین و عدم فوکوس فیزیکی

اینمشکل معمولا از وارد شدن ضربه به دوربین به وجود می آید که باعث خرابی بخش متحرک و حتی شکستن بخش چرخ دنده های آن شده و در نتیجه موتور دیگر توانایی حرکت دادن را نداشته و  نمی تواند لنز را حرکت بدهد.

۲ – تار شدن تصویر با این که تنظیمات درست بوده است

دلیل این مشکل هم باز به بنز ها برمی گردد که البته در وحله ی اول بهتر است به این موضوع که آیا لنز تمیز است یال خیر توجه شود زیرا به سادگی فقط و فقط کثیفی لنز هم می تواند باعث عدم کیفیت خوب تصاویر شود. مشکل خرابی تصور از بخش الکترونیکی نبوده ومطمئن به دلیل وجود ایراد در تنظیمات ریز در بخش لنز است. البته این مشلات به راحتی توسط مرکز تعمیرات سونی قابل برطرف سازی می باشد.

۳ – دوربین روشن نمی شود

این مشکل یکی از بغرنج ترین ایراداتی است که برای دوربین ها به وجود می آید. چون معلوم نیست که ایراد از چه چیزی است زیرا خاموشی دستگاه ۱۰ها دلیل می تواند  داشته باشد که میتواند بسیار ساده بوده ویا بسیار پیچیده وحتی غیر قابل حل باشد ولی باید در چنین مواردی دستگاه توسط تکنسین های مرکز تعمیرات سونی باز شده و  عیب یابی گردد تا بتوان تشخیص داد که مشکل از چه چیزی است.خرابی باطری – خرابی مدار پاور و  همچنین خرابی برد اصلی می تواند از دلایل این ایراددات باشد.

۴ – دوربین شارژ نمی شود و بعد از مدت زیادی در شارژ بودن وقتی از برق جدا می شود سریع خاموش می شود.

خب  دلیل این مورد نیز در ابتدا می تواند به علت خرابی مدار شارژ و یا حتی شارژ باشد ، خیلی ها بدون این که تستی روی شارژ انجام دهند فورا باطری های شارژ شونده ر علت می دانند که این مورد غلط بوده و همیشه باطری ها علت این نوع خرابی نیستند. شاید با مولتی متر شارژ را خروجی برقی بگیرید و ببینید که خب برق برقرار است و به ان دلیل بگویید که خبب شارژ سالم بوده و نتیجه این که باططری ها و یا دوربین خراب است که این روش نیز تست اشتباهی می باشد. خرابی شارژر الزاما به این گونه نیست که خروجی برق نداشته باشد بلکه میتواند ولتاژ داشته باشد ولی آمپر ان افت کرده وبهتر ات بدانید که میزان آمپر مناسب برای شارژ کردن باطری های دستگاهی مانند دوربیم از اهمیت بالایی برخوردار است. و یا برعکس می تواند ولتاژ و آمپر بیشتری نسبت به حالت استاندارد به دلیل خرابی خروجی دهد که در این حالت نیز ندار شارژ دوربین دچار آسیب شده و حتی باطری ها هم دچار آسیب می شوند. پس میتوان نتیجه گرفت که فقط بی توجهی به شارژر چدر می تواند آسیب زا باشد.

البته در صورتیی که از وضعیت شارژر اطمینان دارید وسلامت است در مرحله ی بعدی باید مدار پاور و در نهایت باطری ها مورد تست قرار بگیرند. مرکز تعمیرات سونی از مراکز قوی در زمینه عیب یابی و تعمیرات دوربین های عکاسی می باشد که تکنسین های این مرکز تا ۹۰ درصد ایرادات مهم در دوربین های عکاسی را برطرف کرده اند. شما نیز اگر دوربن سونی در دست دارید که دچار خرابی شده اسست همین حالا با مرکز تعمیرات سونی تماس بگیرید.

تلفن تماس  : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس » لازم به ذکر است که کلیه تعمیرات در این مرکز برای همکاران گرامی با قیمت همکاری انجام خواهد پذیرفت و همچنین عزیزان از شهرستانها میتوانند کالای تعمیری خود را با پست سفارشی و یا تیپاکس جهت تعمیرات به این مرکز ارسال نمایند تا در اسرع وقت بتوانیم خدمتگزار مناسبی برای ایشان باشیم.
آدرس:تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹