تعمیرات تبلت سونی

  • -
تعمیرات تبلت سونی

تعمیرات تبلت سونی

تعمیرات تبلت سونی

با اینکه این روزها تبلت های سونی را با نام z و z2 و z3 می شناسند بازهم می توان با اطمینان خاطر گفت که تبلت z هنوز هم از المان های قوی برای کاربران حرفه ای برخوردار است. در این بخش میخواهیم  کمی درباره ی تبلت های سونی صحبت کنیم و نکاتی را در باره ی مشکلات و خرابی تبلت ها بیان کنیم و  همچنین در مورد یادگیری تعمیرات تبلت با ما همراه باشید.

تبلت z

این تبلت دارای ابعاد ۲۶۶ × ۱۷۲ × ۶٫۹ میلی متر می باشد که وزن حدودی آن نسبتا به نیم کیلوگرم می رسد اما نحوه ی طراحی به گونه ای است که این وزن را احساس نمی کنید.

پردازنده ی این تبلت Qualcomm Snapdragon Chipset می باشد که با ۴ هسته با قدرت تمام امور پردازشی را به خوبی انجام می دهد.

این تبلت در زمره ی تبلت های ضد آب به حساب می آید یعنی شما می توانید با این تبلت به شنا بروید.

حافظه رم این تبلت دو گیگابایت است و این میزان به نظر می رسد مفید باشد.

دوربین های این تبلت شامل دو دوربین با سنسورهای ۸٫۱ مگاپیکسل – وب کم ۲٫۲ مگاپیکسل می باشد که به ظاهر کیفیت عالی ندارند اما می توان روی آن ها حساب باز کرد.

با این تبلت می توان بیش از ۱۰۰ ساعت موسیقی پخش کرد و بیش از ۱۰ ساعت فیلم مشاهده کرد.

از جمله امکانات و سنسورهای این تبلت رادیو – قطب نما ، شتاب سنج ، ژیروسکوپ می باشند.حافظه داخلی تبلت ۱۶ گیگابایت است اما حافظه قابل ارتقای آن به میزان ۶۴ گیگابایت است.

این مدل که در بالا کمی درباره ی آن صحبت شد یکی از مدل های پر استفاده تبلت ها هستنددر ادامه در باره ی مشکلات فنی  تبلت ها صحبت خواهیم کرد.

خرابی و مشکلات تبلت ها

خیلی از خرابی ها و مشکلاتی که برای تبلت ها پیش می آید نیتواند بر اثر عدم استفاده ی صحیح بوده باشد و خب برخی از مشکلات نیز مربوط به نقص فنی دستگاه است.استفاده ی ناصحیح صرفا خرابی های ظاهری مانند ضربه و  یا مشکلات فیزیکی نیست ، برخی از خرابی ها که باعث از کارافتادن تبلت می شوند نرم افزاری می باشند که میتوان به ویروسی شدن و یا نرم افزارهای مخربی هست که از طریق اینترنت وارد دستگاه می شود و در صورتی که بد افزار ( نرم افزارهایی با اهداف منفی و مخرب ) و یا ویروس در دستگاه اجرا شود باعث از کار افتادن تبلت خواهد شد.

از مشکلات مهم تبلت ها میتوان به خاموشی دستگاه اشاره کرد که این مشکل به دلایل مختلفی به وجود میآید که میتوان از این دلایل به ضربه خوردگی – آب خوردگی – خاموشی خود به خودی و… اشاره کرد. در زمانی که یک دستگاه الکترونیکی خاموش می شود خصوصا تبلت وموبایل دلایل زیادی میتواند داشته باشد و به دلیل ماهیت تبلت ها باید عیب یابی بسیار دقیقی روی دستگاه صورت گیرد تا بتوان مشکل را شناسایی کرد زیرا مشکلاتی از قبیل خرابی مدار پاور – خرابی باطری – خرابی سوکت شارژ و … و  اتصالات داخلی و مشکلات مین برد میتوانتد از دلایل خاموشی تبلت شوند.

یکی دیگر از مشکلات تبلت ها این است که LCD آن ها دچار خرابی شده وبهم ریختگی رنگی پیدا میکنند و یا کدر و بی کیفیت میشود که در این صورت باید lcd را تعویض کنیم.در برخی موادر نیز LCD از نظر کیفیت تصویر صحیح است ولی تاچ کار نمیکند و یا به درستی کار نمیکند بنابراین در چنین مواقع نیز باید تاچ تعویض گردد که در  برخی از دستگاه ها تاچ و ال سی دی باهم بوئده و  باید باهم تعویض شوند و در برخی مدل ها نیز تاپ وال سی دی جدا بوده و  میتوان فقط تاچ را تعویض کرد.

دیگر مشکلات تبلت ها عدم شارژ شدن دستگاه است بدیم گونه که شما تبلت را به شارژ میزنید و بعد از مدت زمانی که میگذرد و انتظار آن است که شارژ شده باشد در کمال تعجیب می بینید که اصلا شارژ نشده و یا شارژ شده ولی به محض جدا کردن دستگاه تبلت خاموش می شود که در اصطلاح تخصصی به این گزنه دوم شارژ کاذب گفته می شود.

این مشکل به چند دلیل می تواند اتفاق بیفتد که میتوان از این دلایل به خرابی شارژر – خرابی باطری و یا خرابی مدرا شارژ خود تبلت اشاده کرد که در عیب یابی توط تکنسین ها متوان این ورد را مشخص نمود.

لازم به ذکر است که مرکز تعمیرات سونی تعمیرات تخصصی مدل های مختلف تبلت های سونی را انجام می دهد. در صورتی که شما نیز مشکلاتی در تبلت خود دارید بهتر است همین حالا جهت رفع این مشکل اقدام کنید زیرا همین مشکلات کوچک رفته رفته می تواند به مشکلات بزرگتری بدل شود و در آینده هزینه های زیادی برای شما در بر داشته باشد در حالی که شاید امروز بتوانید در کمترین هزنه ممکن مشکلات تبلت خود را برطرف کنید و برایی همین حتی کوچکترین خرابی و مشکلات را نیزنادده نگیرید.

جهت تماس می توانیتد از شماره زیر استفاده کنید.

تلفن : ۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹

آدرس :تهران –میدان انقلاب-کارگر شمالی-خ نصرت-نرسیده به جمالزاده-پلاک۹۸-واحد۳
تلفن تماس:۰۲۱۶۶۹۲۲۳۷۹